Website reviews en feedback

Weet je hoe jouw website overkomt? Wat mensen denken als ze je op je website kijken?

Komt je website zo duidelijk en goed over als je hoopt?

  • Durf je het aan om iemand naar je website* te laten kijken?
  • Sta je open voor een review met zinnige vragen en feedback?

Wil je je website duidelijker, logischer en beter maken?

Reserveer 2 uur van mijn tijd en ik kijk samen met jou naar je website en geef je direct feedback. Reserveer 4 uur van mijn tijd en ik ga zelfstandig door je website heen en stuur je een schriftelijke korte samenvatting inclusief voorbeelden en enkele aanbevelingen. Je kan er vaak meteen mee aan de gang – ervaring leert dat veel van de aandachtspunten inhoudelijk van aard zijn. Niet technisch.

Reviews als subcontractor

Mijn reviews zijn al eerder gebruikt in offerte-trajecten waarmee opdrachten zijn binnengehaald!  Mijn verslag / opmerkingen / teksten / opsommingen zijn veelal rechtstreeks te gebruiken in een rapportage. Ze geven je handvaten genoeg om een gedetailleerd ‘plan van aanpak’ op te stellen. Mijn gedegen teksten zijn ook een prima startpunt voor intern overleg. Als historie een leidraad kan zijn voor de toekomst, kun je uitgaan van tenminste 2 bladzijden tekst die je op weg helpen. Bij de kleinere websites krijg je zelfs een overzicht per pagina van de opvallendste zaken.

Houdt er wel rekening mee dat de wat grotere, ingewikkelde websites mogelijk meer tijd kunnen vragen. In dat geval zal ik slechts de meest opvallende pagina’s bespreken (of minder details noemen). We kunnen dit eventueel in overleg vooraf bepalen.

Je website oogt…

  • Onduidelijk: ik kan niet ontdekken wat je doet, of aanbiedt of van mij wilt.
  • Verouderd: ‘juli 2011’ en referentie aan de kroning.
  • Onprofessioneel: veel taal / typefouten, half Engels – half Nederlandstalig, rommelige vormgeving, onduidelijk bedrijfsprofiel.

Geld = onbelangrijk

De prijzen van de producten zijn niet aangegeven!
De enige manier om achter de prijs te komen is op ‘buy now’ klikken. Maar ik wil niet ‘nu kopen’ als ik niet weet wat het kost! Daarbij is het niet duidelijk wat er er gebeurt als ik op die knop klik. Dit geeft geen vertrouwen.

Samenvattend

Deze site zou geholpen zijn met

  • Een uitnodigender styling
  • Betere benoeming van onderwerpen
  • Logischer menu
  • Overzichtelijker menu
  • Herordening van informatie
  • Spellingscontrole

SEO opmerking

Zoekmachines als Google zoeken ook op je site naar informatie. Ze kijken (onder meer) naar de titels en subtitels van je teksten. Denk eens na… welke informatie geeft een titel als ‘welkom’ ?

Fix dit

Op pagina 4 staan (goed verstopt!) grote voordelen genoemd van je bedrijf, die niet benadrukt worden. En nergens terugkomen. Waarom niet? Gemiste kans!

Goede punten zijn

  • Je komt betrokken over
  • Prettig leesbaar Nederlands
  • Typografie
  • Functioneel kleurgebruik

Neem contact op

* Natuurlijk kan ik je ook feedback geven op je drukwerk of andere projecten. Vaak spelen hier dezelfde aandachtspunten!

Home » Websites maken » Website reviews en feedback