
Eén logo maakt veel samenwerkende partijen herkenbaar
[inpost_fancy thumb_width=”150″ thumb_height=”150″ post_id=”706″ thumb_margin_left=”10″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” id=”” random=”0″ group=”0″ border=”” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”fancy” sc_id=”sc1520427986428″]
Over deze opdracht
Een samenwerkingsverband van 8 organisaties moet een herkenbaar ‘gezicht’ krijgen. Een beeldmerk of logo lijkt logisch. Het moet zowel eenvoudig, fris, modern als kleurig worden. En daarnaast ‘redelijk passen’ bij de logo’s van de 8 betrokken organisaties.
Omdat deze opdracht via een tussenpersoon is verlopen, is de communicatie deels schriftelijk verlopen. De geschreven informatie geeft een verrassend helder overzicht in het ontwerpproces. Ben je nieuwsgierig hoe dat verliep? Lees over de eerste stappen in het proces naar dit nieuwe logo.
Aanvullende produkten
Na het logo-ontwerp zijn er visitekaartjes gedrukt. De eerste folder volgde iets later (zie afbeeldingen hierboven). Een paar maanden later volgde een tweede folder.
Eindklant
Alliantie Wijkzorg Zuid.
Elk stadsdeel in Amsterdam kent een eigen alliantie Wijkzorg. In Zuid bestaat de alliantie uit 8 organisaties (Puur Zuid, Particura, Hvo-Querido, Cordaan, MEE Amstel en Zaan, Philadelphia en Dynamo). En daarnaast uit ‘iedereen die bijdraagt aan ondersteuning van volwassenen in Amsterdam Zuid’. Goede kennis van en samenwerking met vrijwilligers, bewonersinitiatieven, welzijnsvoorzieningen en maatschappelijke dienstverlening zijn belangrijk in de alliantie. De gemeente heeft daarnaast alle allianties drie opdrachten gegeven. Ze moeten een herkenbare toegang voor bewoners stimuleren; deskundigheid bij professionals bevorderen en netwerken doorontwikkelen zodat iedereen elkaar weet te vinden.
Voor een makkelijker herkenbaarheid is besloten de Alliantie een ‘eigen gezicht’ te geven in de vorm van een logo.
Opdrachtgever
DigiVibes (www.digivibes.nl).
Hoofdaannemer DigiVibes heeft alle communicatie met de klant gevoerd en is nauw betrokken geweest bij alle gemaakte keuzes. Alle communicatie inzake dit project is via hen verlopen.