Boekje en promotiemateriaal
Opdrachtomschrijving
- De grafische vormgeving van een ‘boekje’ met formaat 21 x 21 cm voor het programma ‘GAOW’ – Gezond Actief Ouder Worden.
- Het mag geen traditioneel ‘cursusboek’ worden, omdat het boekje zal fungeren als omschrijving, uitleg en ondersteuning van het project en de projectleiders.
- Visueel moet er een duidelijk zichtbaar onderscheid komen tussen de diverse pijlers van het programma.
- De kaft moet rustig, helder en eenvoudig worden.
- Op de kaft moet het logo van de Hogeschool van Amsterdam komen, geplaatst volgens de huisstijl-regels van de hogeschool.
- De ontwikkeling van een logo dat eenvoudig en helder is, maar niet te modern of ‘jong’. Als het lukt om de naam voluit te noemen dan heeft dat de voorkeur. Ook zou het fijn zijn, als het positieve karakter van het programma naar voren komt in het logo.
- Het logo en de lettertypes in het boekje moeten eenvoudig door de Hogeschool gebruikt kunnen worden voor online documentatie (dus: geen aparte / dure fonts gebruiken).
Opdracht-uitbreiding
- Uitvoerend project-management (op verzoek van uitgeverij Tobi Vroegh).
- Overname van tekst-advies en tekstbewerking / tekstredactie (vlak na de start van het project, op verzoek van de auteurs).
- Aanvullende portret-fotografie (onder eigen naam).
- Basisontwerp en tekstcontrole voor 4 powerpoint-presentaties (tbv 2 doelgroepen, in 2 vormgevingen en in 2 talen: Nederlands en Engels).
- Een eenvoudige flyer, (rekening houdende met de huisstijl van de Hogeschool van Amsterdam).
- Een poster-ontwerp (op basis van de flyer), eveneens in 2 talen (Nederlands en Engels).
- Drukwerkbegeleiding (zowel met de drukker van het boekje, als de interne drukker van de school).
Opdrachtgever
Opdrachtgever / Klant: Hogeschool van Amsterdam, afdeling Gezondheid.
Hoofdopdrachtnemer grafische vormgeving: Uitgeverij Tobi Vroegh.
Hoofdopdrachtnemer aanvullende fotografie: Adriana Schuurman.
Naschrift
- 1e druk boekje: januari 2015
5e druk boekje: augustus 2017 - De GAOW-boekjes worden zeer positief beoordeeld door zowel docenten als deelnemers. Zij worden, onvoorzien, zelfs succesvol ingezet als promotie-materiaal.